Önce Aya Sonra Ağrı Dağına Ayak Basan Astronot Irwin

Önce Aya Sonra Ağrı Dağına Ayak Basan Astronot Irwini Tanıyalım

James Benson Irwin, ABDli astronot. Pennsylvaniada doğan Irwin, 1951 yılında ABD Deniz Akademisi, Deniz Bilimleri ve Havacılık Mühendisliği Bölümünde eğitim gördü. Onu bizim için önemli yapan şey ise Ağrı Dağı’na Olan Tutkusu.

 Apollo 10ve Apollo 12 ekiplerinde destek ekibi ve yedek astronot olarak görev yapan Irwin, Apollo 15in 31 Temmuz 1971deki ay seyahatinde Aya inen 8. kişi oldu 

James Irwin, 1982 yılında zamanın cumhurbaşkanı Kenan Evren’den izin alarak Ağrı Dağı’na Nuh’un Gemisinin izlerini aramaya gelir. Gazeteci: Sayın Irwin, Ağrı Dağı merakınız nereden geliyor sorabilir miyim? Irwin: Ben Ay’a çıkarken dönüp Dünya’ya baktığımda belirgin ve beyazlara bürünmüş iki yer gördüm. Bunların Ağrı Dağı olduğunu tespit ettim. Özel aletlerle fotoğraflarını çekip Büyük Ağrı’yı ışınlarla tarayarak Nuh’un Gemisinin buradaki buzullarda saklı olabileceğini keşfettim.  James Irwin, Ağrı Dağının zirvesine varmak için Tırmanışa Geçer.   Tırmanışın 2. Günü Gazete Manşetleri; 1. “Irwin Rusya’yı dürbünle taramak için Ağrı’ya Çıktı” 2. “Irwin rDefine Arıyo” Tırmanışın 3. Günü Irwin, Ağrı Dağı’nın Aralık ilçesi yakasından inerek hakkında yazılmış bu manşetlere cevap veriyor; “Biz uzaydan Rusya’yı 25 kuruş büyüklüğündeki yerlerinin dahi fotoğrafını çekiyoruz, benim dürbünle casusluk yapmama gerek yok, defineye de ihtiyacım yok. Çünkü ABD Bana açık çek vermiş, ben istediğim kadar harcama yapabilirim. Ben sadece Dünya’nın 8. Harikası olan Nuh’un Gemisi’ni bulup ismimi duyurmak istedim”  IRWIN AĞRI’YA İLK TIRMANIŞINDAN BİR KAÇ YIL SONRA TEKRAR GELİR Irwin 1984 yılında tekrar özel bir izinle bu sefer oğlu ile birlikte tırmanış için Iğdır’a gelir. Sabahın erken saatlerinde Aralık ilçesi yakasından Yenidoğan köylüleri ile tırmanış ve incelemelere başlar. ( Irwin’i aşağıda bekleyen köylüler anlatıyor) Gece geç saatlerde Irwin geri geldi. Kafası, yüzü adeta parçalanmış vaziyetteydi. Hepimiz endişelendik. Emniyet güçleri alarma geçti. Irwin, Iğdır devlet hastanesine kaldırıldı. Gazeteciler oğlunuz nerede diye sorduğunda ‘ Oğluma bir şey olmaz, o emiyette’ yanıtımı verdi. ERTESİ GÜN Irwin’e ilk tedavisi yapılmış, dikişler atılmış ve sargılar içinde sabah erkenden yine Aralık’ta bulduk. Oğlunu almaya gelmişti. GAZETE MANŞETLERİ 1.“IRWIN, Uzaylılarla boğuştu” 2. “IRWIN Ağrı Dağından Yuvarlandı“ 3. “IRWIN’ın Oğlu Dağda Kayboldu“ 4. “IRWIN Ermeni Belgesi Topluyor  

Bu manşetleri duyan Ankara, Iğdır ve Aralık Emniyet Müdürlüğünden sürekli bilgi istiyordu.

 IRWIN VE GAZETECİLER ARASINDAKİ İKİNCİ KONUŞMA

Gazeteci: Geçmiş olsun Irwin: teşekkür ederim ( Irwin’e gazete manşetler gösteriliyor). Ayağım kaydı düştüm. Yazdıklarınızın hepsi yalan. Gazeteciler: Oğlunuz Dağ’da kayıp mı oldu? Irwin: HAYIR, Oğlum gece 3000 metrede Yakup Peygamber’in mezarı yanındaki mağarada uyuyarak HACI oldu. Gazeteciler: Ağrı Dağı’nın Hacılıkla alakası ne? Irwin: Müslüman nasıl Mekke2ye giderek, Katolik Meryem Ana’ya giderek hacı oluyorsa, biz Ortodokslarında kutsal yeri Ağrı Dağı’dır. Bu şekilde Irwin gazete manşetlerini bir bir yalanlamaya başlar. IRWIN BU İKİNCİ ZİYARETİNDEN SONRA EŞİ İLE BİRLİKTE TEKRAR ARALIK İLÇESİNE GELİRLER. Bayan Irwin, Dağ’ın, havanın, tabiatın şahane ve bakir olduğunu dile getirir.

Yorumlar